Diş çıkaran bebege Trabzon Hurması !

cennet hurması

Bebeğimin üst dişleri çok sancılı çıkıyor, iştahı azaldı, ishal bile oldu. Ben de hem dişetlerine hem de bağırsaklarına iyi gelecek bir meyve aradım ve buldum ! Trabzon hurması 🙂  Mükemmel bir meyve. Eğer mevsimiyse, yanınızda taşıyıp, dışarıda bile ortasından kaşıkla bebeğe yedirebilirsiniz 🙂 Şimdi tam da mevsimi: Sonbahar !

Ben bebeğim için olgun olanlarından seçmiştim, onun için pişirmeye gerek kalmadan, direk ezicide ezdim ve verdim. Çok sevdi. Hadi bir taşla iki kuş vurayım dedim, birazını da yoğurtlayıp yedirdim, öyle daha da çok sevdi 🙂  kesinlikle tavsiye ederim.

Trabzon hurmasını bebeğime ne zaman verebilirim?

8.-10. Aylardan itibaren verebilirsiniz anneler 🙂 Genelde alerjik olmayan bir meyve olarak biliniyor.
Ben bir besinin verilmeye başlanma zamanının en erken olanını tercih ediyorum, yani 10. Ay değil de 8. Ayı 🙂

Trabzon hurmasını bebeğime nasıl yedirebilirim?

1. Olgununu seçip, direk patates ezici ya da elektrikli ezici yardımıyla ezip sade olarak verebilirsiniz

2. Çok olgun değilse, buharda haşlayıp püre yapabilirsiniz, püreye elma, muz gibi başka meyveler katabilirsiniz

3. Yoğurtla, yulav ezmesi ya da pirinç lapasıyla karıştırıp bir mama hazırlayabilirsiniz 🙂

4. Sizin hayal gücünüz ve damak tadınıza kalmış 🙂

cennet hurması

Trabzon hurmasının faydaları nelerdir?

Trabzon hurmasının çok yüksek bir C vitamini içeriği var (küçük bir hurmada 17 mg)  1 yaş altındaki bir bebeğin günlük alması gereken C vitamini  :30 mg , 1-3 yaş çocuklarda ise 35 mg * 😉  C vitamini özellikle dişeti sağlığı için çok gereklidir, eksikliğinde Skorbit denilen bir hastalık gelişir. Biraz sebze-meyve yemeyi ihmal ederseniz, dişetlerinizde acımalar başlar, işte bu yüzdendir 🙂
Dişi ağrıyan bebişlerin de dişetleri büyük baskı altında, üstelik de sürekli ağızlarına soktukları cisimlerle de yıpranıyor. Bunun için diş çıkaran bebeklere boool C vitaminli meyve-sebzeler vermeli.
Trabzon hurması aynı zamanda kalsiyum, potasyum, fosfor ve demir de içeriyor, demirin emiliminde C vitamini çok faydalı olduğundan, bu meyve kansızlığa birebir anneler  🙂
Bundan başka bir de ishale iyi geldiğini söylemeliyim. Diş çıkaran bebeklerde bağırsak hareketleri artabiliyor. Onun için ben bu meyveyi diş meyvesi olarak kabul ettim 🙂

Trabzon hurması, EWG’ye göre de kirli düzineden sayılmıyor. Detaylı açıklama için tıklayın.

Trabzon hurması deyince aklıma büyük bir zevkle takip ettiğim Refika Birgül geliyor 🙂 Bu meyvenin yeterince tanınıp kullanılmadığından bahsetmişti hem programında hem de bir yazısında 🙂 Çok çok haklı diye düşünüyorum.

Bebeklerimizi farklı tatlarla tanıştırmak, onların ileride gıda toleranslarını arttırdığı gibi bağışıklık sistemlerini ve damak tatlarını da güçlendiriyor sevgili anneler 🙂
kalp

Anasayfa ve yeni tarifler için tıklayınız

* National research council’a göre
Kaynaklar: USDA Nutrient Data Library, wholesomebabyfoods.com

1 thoughts on “Diş çıkaran bebege Trabzon Hurması !

  1. Geri bildirim: Bebek Beslenmesinde Sık Sorulan Sorular 1: | Bebegimin saglıklı yemekleri

Yorumunuz?